Czynniki mające wpływ na zainteresowanie telewizji wydarzeniem sportowym

czynniki-majace-wplyw-na-zainteresowanie

Wydarzenie sportowe musi być prawdziwym hitem, żeby zainteresowały się nim stacje telewizyjne. Żadna telewizja nie zabierze się za transmisje rozgrywek, które będą dla niej nieopłacalne. Jakie czynniki mają tutaj kluczowe znaczenie? Przede wszystkim dana dyscyplina sportowa powinna mieć już w miarę ugruntowaną pozycję.

To nie powinna być nowość, o której nikt nic nie wie, ale sport, który już od jakiegoś czasu istnieje w świadomości licznego grona fanów. Inaczej dla telewizji będzie to transmisja, która nie przebije się na tle ramówki konkurencji. Jeśli to rzeczywiście świeży produkt, to powinno panować powszechne przekonanie, że okaże się szeroko komentowanym hitem.

Kolejne kwestia to przeprowadzenie wydarzenia sportowego, które jest efektowne. Nie chodzi tu zresztą o samo wydarzenie i samą dyscyplinę, ale też o wypełnienie trybun czy oprawy kibiców. Wszelkie tego typu składowe mają wpływ na to, jak postrzegane jest dane wydarzenie przez telewizję i czy dana stacja ostatecznie będzie zainteresowana transmisja.

Im bardziej efektowna i prosta dyscyplina, tym lepiej i łatwiej zainteresować widzów. Kolejna kwestia to rozkład wydarzenia sportowego. Oczywiście organizator powinien wstępnie znać godziny, w których chce przeprowadzić zawody, ale musi przy tym pamiętać, że to rzeczywiście są godziny wstępne.

Ostateczne terminy najczęściej rzeczywiście ustalane są przez telewizje, która w wyraźny sposób może zakomunikować, o której godzinie powinien odbyć się danym mecz.