Przygotowanie dobrej oferty sponsorskiej – niezbędne elementy

przygotowanie-dobrej-oferty-sponsorskiej

Pozyskanie sponsorów nie jest łatwe i zależy od wielu czynników. Od rodzaju organizowanego wydarzenia, od potencjalnej liczby widzów czy też od grupy docelowej eventu. Kluczowa jest jednak oferta sponsorska, która w zasadzie rozpoczyna negocjacje. Jak ją przygotować, aby była ona dobra? Przede wszystkim – oferta sponsorska to nie jest wychwalanie swoich umiejętności i swojego wydarzenia.

Okej, wszyscy bez wątpienia cieszą się, że udaje nam się je przeprowadzić, ale sponsorom zależy na suchych faktach. Do jakiej grupy mogą dotrzeć dzięki wydarzeniu, a przede wszystkim – co sponsorowanie wydarzenia może im dać? Musimy mówić językiem korzyści i zamiast przedstawiać to, czego my oczekujemy, to powinniśmy od razu starać się spełniać oczekiwania sponsora. Kolejna kwestia to podział oferty na różne pakiety. Gdy mamy ściśle określone, co zawiera się w jakim pakiecie, to szanse na zainteresowanie potencjalnego sponsora rosną.

Szczególnie, że to brzmi dumnie – nasza firma jest złotym sponsorem takiego a takiego wydarzenia sportowego. Taki podział daje również sponsorom od razu pogląd na to, co mogą otrzymać za swoją pomoc. W ofercie powinniśmy przedstawić także rozkład wydarzenia sportowego, najlepiej jak najbardziej szczegółowy, a jednocześnie możliwy do spełnienia. To dla sponsorów bardzo ważny element, jako że w dużej mierze świadczy o umiejętnościach organizatorskich danej jednostki.

Jeśli rozkład nie jest zawarty w ofercie, to w zasadzie traci ona połowę swojej wartości.