Ważne elementy oferty sponsorskiej wydarzenia sportowego dla mediów

wazne-elementy-oferty-sponsorskiej-wydar

Oferta sponsorska powinna być skonstruowana bardzo umiejętnie, jeżeli organizator liczy na wsparcie mediów. Jeśli pewne elementy nie zostaną wykorzystane, to nie uda uzyskać się ani transmisji telewizyjnej, ani też nawet króciutkiego newsa w serwisach informacyjnych. Co powinno być przedstawione w ofercie sponsorskiej? Bardzo ważny jest szczegółowy rozkład wydarzenia sportowego, a później także dotrzymanie go, jeśli myślimy o długofalowej współpracy z telewizją. Każda stacja chce wiedzieć, o której planowane jest clue programu i kiedy najbardziej opłacalne jest rozpoczęcie transmisji.

Dokładny co do minuty rozkład na pewno pomoże w ocenie tego. Należy pamiętać, że oferta sponsorska to nie wychwalanie siebie i swoich osiągnięć, ale przede wszystkim przedstawienie potencjalnemu partnerowi korzyści z nawiązania współpracy. W jaki sposób telewizja zyska na tym, że będzie transmitowała nasze wydarzenie? Ilu widzów można się spodziewać? Jaka konkurencja sportowa trwa w tym samym czasie, która może być zagrożeniem w kontekście rywalizacji poszczególnych stacji? Powinniśmy także z góry zaprezentować wymagania danej federacji co do wydarzenia transmitowanego w telewizji i wymogów formalnych stawianych przed stacją. Dana telewizja musi po prostu wiedzieć, gdzie może rozłożyć się z kamerami i które miejsca będą najbardziej pożądane i warte wykorzystania.

Ustalenie tych wszystkich rzeczy już na początku z pewnością pokaże nasz profesjonalizm i zwiększy szanse na współpracę z mediami.